Pagina's

donderdag 21 januari 2010

Voor anderen gemaakt:

Heb al een paar dingetjes uitgeprobeerd met de borduurmachine, maar nog niet zoveel laten zien. Komt ie dan:


Een luizencape voor Kyna op school, aangezien ze van de week voor de 3e keer dit schooljaar met luizen thuiskwam... Het is een nogal plasticachtige stof, dus ik heb vast de verkeerde vlies/steunstof gebruikt, waardoor het er niet supernetjes uitziet. Maar ach, het is maar een luizencape! Ik had eerst de naam met het dunne randje geborduurd, daarna het hartje eromheen. Maar daarbij zat ik dus niet op te letten en stond de naam ineens een beetje te laag in het hartje. Toen nog maar een naam met dikke letters erboven gezet, net of het zo hoort! ;-)

Lynn's traktatie: met 'paint' een sneeuwpopje getekend en dit omgezet naar een patroon met PE Design Lite (software). Hier weer zakjes van gemaakt met een ballenbadbal en een manderijntje erin. Dichtmaken, sjaaltje om, hoedje op, klaar! Het was een goede oefening om 12 x hetzelfde te maken en ik heb daardoor meteen weer wat meer routine met het inrijgen van de draad, borduurraam erin zetten, enz. Hier trouwens geen vlies gebruikt, aangezien de traktaties meestal toch in de prullenbak verdwijnen. En ik wilde toch even uitproberen of het kon. Op zich kon het bij deze stof wel, het valt niet uit elkaar.

Net als het hartje op Kyna's luizencape, zat dit frame ook gewoon bij de patronen die op de borduurmachine zelf zitten. De naam en de vlaggetjes in het frame zetten, heb ik eigenlijk maar op de gok gedaan. Ik moet nog even uitvogelen of er een manier is om dat van te voren uit te meten. Hier heb ik een rugzakje van gemaakt, helaas vergeten om er een foto van te maken voordat ik 'm cadeau gaf.

Hierbij heb ik plaatjes gezocht op internet en daar een patroon van gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails