Pagina's

woensdag 6 oktober 2010

Lang korset 1914: band geknipt



Toen ik gisteren nog even snel voor werk over de markt liep, kwam ik een kraampje tegen met allerlei soorten kant en klaar band. Mooi, daar heb ik meteen 2 rollen van meegenomen: op de ene zat 7, de ander 8 meter, en ik mocht het meenemen voor 7,50 euro! Dus ik was goed geslaagd, alhoewel 7 meter wel precies pas zou zijn met wat ik berekend had.
En ik zei nog zo tegen de vrouw achter het marktkraampje: dan moet ik dus echt geen fouten maken met knippen.... En ja hoor, je raadt het al: heb ik het net geknipt, kom ik erachter dat er toch iets fout is gegaan. Volgens mijn berekeningen zou ik 24 cm meer nodig hebben in de taille dan het originele patroon. Omdat de voorkant en achterkant van het patroon zelf zich verhouden met 4:3, wilde ik die centimeters ook zo verdelen: bij elk patroondeel van de achterkant 5 cm erbij, bij elk patroondeel van de voorkant 7 cm erbij. Maar ik was zo enthousiast aan het knippen, dat ik per ongeluk bij de voorkant ook maar 5 cm erbij heb gedaan... Hmmmm, dan maar de naadtoeslag wat smaller nemen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails