Pagina's

woensdag 5 oktober 2011

Leren korset: ik zit een beetje vast...

Tsja... met de holnieten die ik heb, krijg ik de haak-oog-slotjes niet goed vast, heb de gaatjes al groter moeten boren en als ik nu nog grotere holnieten moet gaan gebruiken, moeten die gaatjes ook weer groter. Had eigenlijk wel verwacht dat het gewoon zou passen, maar nee dus.

Volgende dilemma is het wel of niet toevoegen van baleinen. Eigenlijk wil ik ze wel, maar ik zie even niet meer hoe.
Ik wilde ze aan de buitenkant bevestigen, op elke verticale riem 1, past precies:


Maar ik heb nu een klein stukje uitgeprobeerd, gaatjes geboord en met visdraad vastgemaakt, zodat je er niks van ziet. Op zich gaat het wel, maar dan zou ik wel om de 1,5 a 2 cm een gaatje moeten boren, anders krijg je dit:

Nu komt er dan teveel spanning op het visdraad te staan, waardoor het knoopje eruit schiet (of misschien moet ik iets aan mijn knoopvaardigheden doen). En zo is ie ook niet mooi, de baleinen moeten wel tegen het leer aan blijven zitten.
Met holnieten vastzetten gaat niet, die zijn te dik om tussen de spiralen door te kunnen.

Tweede poging, extra gaatje en nu met supersterk garen:


En als ik dan voor de baleinen zou gaan, zit ik ook nog te twijfelen of ik ze in dezelfde kleur als de holnieten ga verven. Ook maar even uitproberen op dat kleine stukje. Eens zien of de verf er niet meteen afspringt als de balein buigt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails