Pagina's

donderdag 20 mei 2010

Prinsessenjurk voor Kyna deel 1

Kyna had op de EFF een prachtige hoepelrok gezien en wil er nu ook 1. Aangezien ze over een paar weekjes 7 wordt en ik nog wat stofjes over had, ben ik maar aan de slag gegaan.
Het enige wat ik nieuw gekocht heb, is een nylon trekveer van 10 meter voor 3,99 euro bij de Gamma. Ik kon zo snel geen kunstof baleinen vinden en wilde nou ook weer geen loodzware rok voor haar maken. Dus vandaar die trekveer, ik vond het wel een goede koop. Hij zit nu om een hoepel geplakt, om een beetje in vorm te komen, maar ik denk dat het wel wat gaat worden.
Het patroon voor de jurk heb ik zelf een beetje in elkaar geflanst. Voor het bovendeel een patroon voor een topje gebruikt en het onderdeel heb ik gemeten van de taille tot de grond en de wijdte van een hoepel.
De jurk is al voor een groot deel in elkaar gezet, nu nog afwerken en versieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails